یک مستند در صدر فهرست بهترین فیلم های سال 2019

به گزارش مجله آزمون اول، نیویورک تایمز در فهرست سالانه خود از برترین آثار سینمایی دنیا، مستند سرزمین عسل را در رتبه نخست قرار داد.

یک مستند در صدر فهرست بهترین فیلم های سال 2019

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سرمین عسل به کارگردانی لوبومیر استفانوف و تامارا کوتفسکا که آن را می توان مهم ترین مستند سال دانست، اولین نمایش دنیای خود را در جشنواره فیلم ساندنس آمریکا شروع کرد و توانست سه جایزه ویژه هیات داوران بخش مستند سینمای دنیا، جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره و همچنین جایزه بهترین فیلمبرداری را از آن خود کند.

این مستند که روایتی شاعرانه از زندگی یک زنبودار در مقدونیه شمالی را به تصویر می کشد در مجموع تا به امروز 27 جایزه سینمایی کسب نموده که از آن جمله می توان به جایزه بهترین مستند جشنواره آتن، بهترین مستند از نگاه انجمن منتقدان بوستون، بهترین فیلم جشنواره مستند بارسلون، بهترین مستند سال به انتخاب انجمن منتقدان نیویورک و همچنین جایزه سالانه پر لورنز و بهترین فیلمبرداری از جوایز انجمن بین المللی مستند (IDA) اشاره نمود.

سرزمین عسل در اسکار 2020 نماینده سینمای مقدونیه شمالی در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی است و توانسته هم در این شاخه و هم شاخه بهترین مستند بلند اسکار به فهرست کوتاه دسامبر وارد گردد.

نیویورک تایمر با قرار دادن مستند سرزمین عسل در صندلی نخست بهترین فیلم های سال 2019، آن را فیلمی حماسی و یک تمثیل محیطی واقعی و در عین حال یک کمدی انتقادی تند درباره مسائل دیرینه این کشور با همسایگان خود دانست.

در این فهرست و در رتبه های بعدی به ترتیب فیلم سوغات به کارگردانی ژوانا هاگ، اَنگل ساخته بونگ چون هو، مرد ایرلندی از مارتین اسکورسیزی، داستان ازدواج به کارگردانی نوآ بابمباک، زنان کوچک ساخته گرتا گرویگ، پاترلو ساخته مایک لی، مستند لبه دموکراسی از پترا کاستا، روزی روزگاری در هالیوود به کارگردانی کوئنتین تارانتینو و آتلاتتیکس ساخته وتی دیوپ قرار گرفته اند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5137

به "یک مستند در صدر فهرست بهترین فیلم های سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مستند در صدر فهرست بهترین فیلم های سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید