رقابت 302 تیم در مسابقات رباتیک امیرکبیر، میزبانی ایران در رقابت های جهانی رباتیک 2020

به گزارش مجله آزمون اول، دبیر کمیته ملی رباتیک ایران با بیان این که هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران در سه بخش مسابقات رباتیک، نمایشگاه صنعتی و رویداد فناوری و نوآوری برگزار شد، گفت: 302 تیم در 28 لیگ مختلف در 2 بخش دانش آموزی و دانشجویی در مسابقات هوش مصنوعی و رباتیک به رقابت پرداختند.

رقابت 302 تیم در مسابقات رباتیک امیرکبیر، میزبانی ایران در رقابت های جهانی رباتیک 2020

به گزارش خبرنگاران، سروش صادق نژاد امروز در اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران با اشاره به میزبانی ایران در رقابت های جهانی رباتیک 2020 گفت: در سه روز این رقابت ها، 21 مقام اول ،16 مقام دوم و 15 مقام سوم داشتیم. در بخش رقابت های فنی و چالش هایی که برای تیم ها در نظر گرفته شد، 81 مقام مختلف کسب شد. در این سه روز، 10 سخنرانی از استادان برتر این حوزه را شاهد بودیم، همچنین دانشگاه های برتر کشور در غرفه ها به ارائه دستاوردهای خود پرداختند. در بخش نمایشگاه صنعتی هم شاهد حضور شرکت های مختلف بودیم.

وی درپایان با اشاره به مسابقات جهانی کره جنوبی 2019، گفت: امسال بعد از تغییراتی که در لیگ ها رخ داد، در مسابقات جهانی کره جنوبی برای اولین بار لیگ رباتیک نمایشی و هاکی می توانند تیم هایی را به خود ببینند. در بخش ربات های نمایشی به دنبال تولید محصول و کارآفرینی هستیم.

در ادامه این مراسم پروفسور بالتز، رئیس کمیته جهانی رباتیک با بیان اینکه برگزاری مسابقات در این مقیاس بدون تلاش های یک تیم کوشا امکان پذیر نیست، از دبیر کمیته ملی رباتیک ایران تشکر کرد و افزود: از دیدن لیگ های جدید خوشحالم و امیدوارم به زودی شما را در مسابقات جهانی رباتیک کره جنوبی ببینم.

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی رباتیک، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان با تشکر از دست اندرکاران این رویداد گفت: دانشگاه امیرکبیر در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی با سابقه طولانی توانسته نقش جدی و مهمی در این عرصه که تلفیق شده با فناوری است در کل کشور دنبال کند. امسال با توسعه بیشتر این فعالیت روبه رو هستیم. تلفیق دانش آموز و دانشجو و افرادی از دنیای صنعت و علم نشان می دهد که این حرکت رو به جلو بوده است.

صدیقی افزود: آن طور که معین است، اهدافی که امسال برای بروز خلاقیت ها و کارآفرینی ها و تبدیل ایده به محصول در رباتیک پیش بینی شده، به نتیجه می رسد. ما به این نشاط های سالم نیاز داریم، نشاطی که این حرکت ها ایجاد می کند، قابل توجه است . این حرکت نشان می دهد در آینده با نسلی پویا، مبتکر و خلاق روبه رو هستیم. امیدواریم در بستر شرکت های دانش بنیان که بخش دیگری از حمایت های وزارت علوم در این راستاست، شاهد این حرکت ها باشیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 760

به "رقابت 302 تیم در مسابقات رباتیک امیرکبیر، میزبانی ایران در رقابت های جهانی رباتیک 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 302 تیم در مسابقات رباتیک امیرکبیر، میزبانی ایران در رقابت های جهانی رباتیک 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید